WSM fontein geschonken aan HBM

Connexxion gaat de garage Houtwijklaan verlaten, streekbussen waren al langere tijd daar niet meer te vinden maar nog wel een gedenkmonument uit 1931 ter gelegenheid van het 50 jarig bestaan van de Westlandsche Stoomtramweg Maatschappij (WSM). Dit monument in de vorm van een fontein is ons door Connexxion aangeboden en we hebben dat uiteraard met veel dank aangenomen. De fontein is door het WSM personeel in 1931 aan de directie aangeboden en werd voor het (nog bestaande) hoofdkantoor aan de Loosduinse Hoofdstraat geplaatst. Toen de opvolger van de WSM in 1984 verhuisde naar de Houtwijklaan werd de fontein meegenomen. De fontein is gedemonteerd en door ons voorlopig opgeslagen, we zijn Connexxion erg dankbaar voor het schenken van dit brok geschiedenis.