Westnederland 5443 toegevoegd aan de collectie!

Onlangs hebben we deze typische Haaglanden bus aan onze bus-collectie toe kunnen voegen. Het betreft een korte stadsbus die lange tijd de straten van Delft sierde.
Verheul heeft deze bus 5443 in 1967 gebouwd (gebruikmakend van Leyland componenten) en geleverd aan de Westlandsche Stoomtramweg Maatschappij in Loosduinen. In 1969 gaat de bus over naar vervoerder Westnederland. Na 17 jaar trouwe dienst wordt deze bus verbouwd tot werkwagen. In 1989 volgde afvoer en sindsdien hebben diverse particulieren en stichtingen veel energie in de deze bus gestopt om de bus weer in de oude toestand te herstellen. Na prettig overleg met de vorige eigenaar hebben we de bus kunnen overnemen en zullen de bus weer gereed gaan maken om personen te vervoeren. Voor meer informatie over de Westnederland 5443 klikt u hier.